Η Σχολική Βιβλιοθήκη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς ξεκίνησε το Project "Συγγραφέας του μήνα" με πρώτη καλεσμένη την Λίνα Μουσιώνη....
1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς – Σχολική Βιβλιοθήκη
Project: “Συγγραφέας του μήνα”
......................................................................
Σκέψεις και οδηγίες
για Βιβλιοφάγους
Η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου μας δίνει μια περιγραφή για το τι μας προσφέρουν τα λογοτεχνικά βιβλία.
“ Σκεφτείτε και γράψτε τι σας προσφέρουν τα λογοτεχνικά βιβλία, σε τι σας βοηθούν,
τι έχετε να αποκομίσετε από την ανάγνωσή τους, συνεχίζοντας το παιχνίδι, «Τα δώρα
της λογοτεχνίας», στην τάξη σας!
1. Πλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας.
2. Μαθαίνουμε να γράφουμε σωστότερα.
3. Μπορούμε να μιλούμε καλύτερα.
4. Καλλιεργούμε τη φαντασία μας.
5. Παίρνουμε ιδέες για άλλες δραστηριότητες.
6. Αποκτούμε εμπειρίες παρακολουθώντας τα όσα βιώνουν οι ήρωες.
7. Ταξιδεύουμε ανέξοδα σε άλλους τόπους μ’ ένα βιβλίο ταξιδιωτικής λογοτεχνίας.
8. Ταξιδεύουμε στο παρελθόν μ’ ένα ιστορικό μυθιστόρημα ή διήγημα.
9. Ταξιδεύουμε στο μέλλον μ’ ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας.
10. Περνάμε την ώρα ευχάριστα, αντλούμε ψυχαγωγία, άρα ξεκουραζόμαστε.
11. Αποκτούμε έναν φίλο «παντός καιρού», εύχρηστο, καλόβολο και πρόθυμο να μας
ακολουθεί παντού και να μας κρατά συντροφιά σε κάθε περίσταση.
12. Σε δύσκολες ώρες, βρίσκουμε στα λογοτεχνικά βιβλία παρηγοριά, είτε γιατί
συναντούμε μέσα σ’ αυτά χαρακτήρες που έχουν προβλήματα παρόμοια με τα δικά
μας, είτε γιατί διαβάζοντας ξεφεύγει το μυαλό μας για λίγο από τα όσα μας πιέζουν.
13. …………………………………………………………………………………………………………………….....”
Από τις σκέψεις της συγγραφέα, που καθημερινά παρατηρούμε στο σχολείο, γίνεται φανερό πως τα παιδιά μπορούν να αποκομίσουν σημαντικότατα οφέλη στην ανάπτυξη του λόγου και της σκέψης, στην ανάδειξη της φαντασίας τους, στην ώθηση της δημιουργικότητας, στην οργάνωση της κριτικής σκέψης.
Το project “Συγγραφέας του μήνα” στοχεύει στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας των μαθητών μας. Μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να εξασκηθούν στη ποιοτική ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου και στην ανακάλυψη του μαγικού κόσμου που αποκαλύπτεται από την πλοκή της ιστορίας, τους ήρωες, τις λέξεις, τις εικόνες.
Πως θα διαβάσουμε ένα λογοτεχνικό βιβλίο; Ο συγγραφέας και καθηγητής Βασίλης Αναγνωστόπουλος είχε εισάγει τον όρο “συνανάγνωση”. Το λογοτεχνικό βιβλίο καλό είναι να διαβάζεται με όλη την οικογένεια συγκεντρωμένη. Καθένας με την σειρά του διαβάζει ένα μέρος του και όλοι το απολαμβάνουν . Μια συνύπαρξη αναγνωστών και ακροατών παράλληλα. Τι μικρά παιδιά μπορούν να διαβάζουν μικρότερο μέρος, έστω μία πρόταση, καθώς μπορεί να δυσκολεύονται στην αναγνώριση των λέξεων. Ακόμη μπορεί να γίνεται “διασκεδαστική” ανάγνωση - δραστηριότητα όπως:
Διαβάζω τις εικόνες του λογοτεχνικού βιβλίου και φτιάχνω την πλοκή του θέματος.
Διαβάζω τα ουσιαστικά του κειμένου και προσθέτω τα ρήματα
Διαβάζω τα ρήματα του κειμένου και προσθέτω τα ουσιαστικά
Βρίσκω τις “όμορφες λέξεις” του κειμένου και φτιάχνω με αυτές δική μου ιστορία
Βρίσκω τις “περίεργες λέξεις” του κειμένου και φτιάχνω με αυτές δική μου ιστορία (στους συγγραφείς αρέσει να δημιουργούν περίεργες λέξεις)
Διαβάζω το κείμενο αλλάζοντας τις λέξεις με συνώνυμα ή αντώνυμα
Χρησιμοποιώ τους ήρωες αλλάζοντας τους χαρακτηρισμούς τους (καλός > κακός)
Και βέβαια μπορείτε να σκεφτείτε κι άλλους πρωτότυπους τρόπους για να κατακτήσετε τον κόσμο του λογοτεχνικού βιβλίου.
Καλή ανάγνωση.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου