Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Μαρίζα Ντεκάστρο: Μια κατάθεση ψυχής

Συνέντευξη με την Μαρίζα Ντεκάστρο
Πορταριά 30 Μαρτίου 2009
Γ΄ τάξη, 1ου Πειραματικού Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς «Ν. Τσοποτός»

Εκπαιδευτικός: Τσαλαβρέτα Γεωργία


Παιδιά: Πως αποφασίσατε να γίνεται συγγραφέας;
Μαρίζα Ντεκάστρο:
Παλιά, πριν από 27 χρόνια, όταν με τα παιδιά μου πήγα σ’ ένα μουσείο ανακάλυψα ότι δεν υπήρχε ένα βιβλίο για το μουσείο και αποφάσισα να γράψω εγώ ένα τέτοιο βιβλίο.
Παιδιά: Πόσες ιστορίες έχετε γράψει;
Μαρίζα Ντεκάστρο: 7-8 και όλες έχουν θέμα την Ιστορία του Πολιτισμού μας.
Παιδιά: Γιατί δεν γράψατε παραμύθια και ασχοληθήκατε μόνο με την Ιστορία του Πολιτισμού;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Το χόμπι μου είναι η Ιστορία, Μου αρέσει πάρα πολύ. Εσείς δεν έχετε χόμπι;
Παιδιά: Ναι.
Μαρίζα Ντεκάστρο: Ποια;
Παιδιά: Ποδόσφαιρο, παιχνίδι, ζωγραφική.
Παιδιά: Ποια παραμύθια σας άρεσαν ν’ ακούτε όταν ήσασταν μικρή;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο δεν μου έλεγαν ιστορίες σαν την Σταχτοπούτα και την χιονάτη. Η γιαγιά μου ήταν από ένα μέρος εδώ κοντά και είχε πολλά παιδιά. Έτσι όπως καταλαβαίνετε στο σπίτι γίνονταν πολλά. Μου έλεγαν για όσα συνέβαιναν στο σπίτι.
Παιδιά: Ποιο βιβλίο από αυτά που γράψατε είναι το αγαπημένο σας;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Το αγαπημένο μου; Συνήθως εμείς οι συγγραφείς τα βιβλία μας τα έχουμε σαν παιδιά μας τα αγαπάμε όλα. Το τελευταίο όμως κάθε φορά που το τελειώνω το καμαρώνω και το έχω πάνω στο γραφείο μου.
Παιδιά: Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε όταν γράφετε ένα βιβλίο;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Οι δυσκολίες είναι πολλές. Η κυριότερη όμως είναι γραμμένα για μεγάλους να τα κάνω κατανοητά στα παιδιά.
Παιδιά: Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο που γράψατε;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Το πρώτο μου ήταν σχετικό με την αρχαιολογία.
Παιδιά: Έχετε γράψει κάποιο βιβλίο που δεν το έχετε εκδώσει και το έχετε μόνο για σας;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Με συγκινείτε μ’ αυτή την ερώτηση . Αν έχω κάποιο βιβλίο που δεν το έχω εκδώσει. Ναι! Για 14 και 15 χρόνια έχω ένα στο συρτάρι μου. Τώρα όμως αποφάσισα να το εκδώσω. Σε λίγο καιρό θα εκδοθεί.
Παιδιά: Θα το στείλετε και σε μας;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Σας υπόσχομαι να σας το στείλω.
Παιδιά: Έχετε πάρει κάποιο βραβείο;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Μου έγινε η τιμή να μου δώσουν το 2005 το Κρατικό Βραβείο για το βιβλίο μου «Μικρές Ιστορίες για το Μουσείο».
Παιδιά: Ασχολείστε μόνο με το να γράφετε βιβλία ή κάνετε κι άλλη δουλειά;
Μαρίζα Ντεκάστρο: Είμαι και δασκάλα. Συγγραφέας έγινα το 1983.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου